środa, 2 grudnia 2009

Pogotowie 7thowe

Wczoraj godziną wieczorną zadzwonił do mnie znajomy z pytaniem. Dotyczyło ono mechaniki 7thowej i o ile nie uznaję się w tej dziedzinie za eksperta, pytanie które mi zadał, wywołało we mnie natarczywą chęć odkrycia prawdy.

Brzmiało zaś to pytanie nastepująco:
Jaki zasięg mają działa okrętowe w 7thu?

No i tu zagwózdka - bo przy dokładnie rozpisanych prędkościach statków, ich zwrotności i ogólnym nastawieniu na "planszówkowość" bitwy morskiej, ja nie kojarzę gdzie stoi napisane, jak daleko donoszą te wszystkie X-funtówki.

Jeśli ktokolwiek by miał wiedzę którą mógłby się z nami podzielić to zapraszam. Ja jedynie znalazłem sympatyczny zestaw domowych zasad dotyczących walki morskiej, który może warto by było zaimplementować i za którego przeczytanie się zamierzam zabrać w wolnej chwili.

Jeśli ktoś jest zainteresowany to można zerknąć na High Seas Combat.

Uprzedzam jednakoż, że tam również nie ma zasięgu dział.

4 komentarze:

  1. Jak to jaki?!?!? Toż to 7th Sea!!!
    Znaczy zasięg mają taki jaki jest potrzebny! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Heh... proszę.
    http://www.teksty.gildia.pl/zygadlo/zwyczaje_i_zasady
    Trzeci akapit:
    "Zasięg artylerii pokładowej, który w omawianym okresie sięgał od 300, z czasem do 1000 metrów, kształtował i kierunkował taktykę walki morskiej".

    OdpowiedzUsuń
  3. Doskonale, brakuje jeszcze jednej drobniutkiej informacji : ile zajmuje heks (taki z walki morskiej), albo ile zajmuje runda w walce morskiej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O tego hexa sam zapytałem :) Natomiast rundę powinno być łatwiej określić, skoro można w tym czasie tylko raz przeładować działa i wystrzelić.

    OdpowiedzUsuń